Workshop-urile în școli și licee sunt destinate elevilor și au drept scop îmbunătățirea interacțiunii în mediul școlar și susținerea unei dezvoltări armonioase.
Așa cum știm, copilăria este perioada marilor achiziții cognitive și emoționale, este perioada în care descoperim lumea, îi descoperim pe ceilalți și relațiile dintre ei, dar ne descoperim încet, încet și pe noi.
Autoevaluarea începe în copilărie, iar concluziile la care ajungem în această perioadă au un puternic impact asupra viitorului nostru. Felul în care fiecare ajunge să se perceapă pe sine influențează mai departe modul în care este văzut de ceilalți, întărind astfel propriile convingeri. De aceea este foarte important ca adulții semnificativi să ghideze acest proces de cunoaștere într-un mod în care copilul să aibă acces la resursele proprii, să aibă șansa de a experimenta și de a-și descoperi calități. Astfel, imaginea de sine va fi una caracterizată de curiozitate, încredere, curajul de a vedea obstacolele și de a le depăși. Copilăria este perioada marilor vise, iar curajul pe care îl dezvoltă copiii este motorul care duce spre împlinirea lor.
Organiăm periodic ateliere creative care ne vor permite să descoperim eul interior al fiecărui copil, dându-i posibilitatea să se exprime. Spre exemplu, atelierul în care folosim instrumentele muzicale pentru exprimarea liberă și individuală a muzicii interioare, ne ajută să dezvoltăm sentimentul de conectare în familie prin sincronizare și armonizare. De asemenea, povestea terapeutică este un mijloc excelent de a ne adresa copilului fie pentru a transmite anumite modele comportamentale, fie pentru a-i înțelege modul unic și subiectiv în care privește lumea din jur.
Scopul atelierelor organizate în rândul elevilor de gimnaziu este acela de a facilita și îmbunătăți relațiile familiale, comunicarea și dinamica prin intermediul cunoașterii nevoilor de bază ale copilului, pregătind astfel un viitor adult responsabil, încrezător și curajos.
Vârsta adolescenței este o perioadă dificilă pentru elevi și părinți deopotrivă. Și asta deoarece are loc o furtună emoțională ce se poate traduce printr-o încercare constantă de regăsire și definire. Iar în acest proces extrem de dificil există riscul de a lua naștere diverse conflicte atât interioare, cât și între elevi sau elevi și profesori, elevi și părinți. Este o perioadă destul de confuză, în care adolescenții își structurează propria identitate și au nevoie de validare. Iar dacă lucrurile nu se clarifică pentru ei, există riscul de abandon. Abandon de sine, abandon de școală, abandon familial.
Elevii claselor IX – XII vor lua parte la programe de prevenire a abandonului școlar prin orientare vocațională, iar părinții vor participa la consiliere parentală pentru a completa acasă munca depusă de specialiștii noștri la școală sau la cabinet.
De aceea, scopul workshopur-ilor organizate în rândul elevilor de liceu este acela de a identifica problemele de natură socio-emoțională cu care aceștia se confruntă și a-i ajuta să își descopere și fructifice potențialul în vederea dezvoltării ulterioare în adulți responsabili, aflați în consonanță cu aptitudinile lor cognitive și comportamentale.